Osteopathie bij volwassenen

Marc van der Heijden
Osteopaat
"De osteopaat behandelt het totale lichaam"

De indicaties voor osteopathie zijn zeer uiteenlopend. In de onderstaande tekst is getracht de meeste indicaties kort te omschrijven. Bij het lezen van de tekst zult u ook een duidelijker idee krijgen van de zienswijze en behandelmethoden van een osteopaat.

Spastische darm, buikpijn

Buikpijn, een opgezette buik, krampen en diarree. Dit zijn de meest voorkomende symptomen bij een spastische darm.

Artrose, slijtage

Artrose is een aandoening van de gewrichten waarbij er sprake is van pijnlijke stijve gewrichten op basis van een achteruitgang van de kwaliteit van het kraakbeen.

Hernia

Een hernia is een uitstulping van de kern van de tussenwervelschijf naar buiten toe.

Hoofdpijn

Hoofdpijn kan vele oorzaken hebben die moeilijk te achterhalen zijn. Als er geen duidelijke oorzaak aanwezig is dan wordt hoofdpijn al snel als psychisch gezien. Stress speelt zonder twijfel een rol bij hoofdpijn maar er is ook altijd wel een lichamelijk aspect aanwezig:

Rugpijn

Ieder mens krijgt in zijn of haar leven wel eens te maken met rugklachten.

Tennisarm, RSI, CANS, vingers

Bij klachten aan de buitenzijde van de arm, elleboog, onderarm eventueel doortrekkend naar de vingers zijn de benamingen tenniselleboog, RSI of CANS drie termen die min of meer hetzelfde probleem weergeven

Schouderklachten, bursitis, frozen shoulder

Schouderpijn is voor veel mensen een herkenbare klacht. Het is dan ook een zeer complex gewricht,